
שיווק באמצעות תוכן והניצחון של ואנס
פיקסלים רבים כבר הבהבו על גבי צגי מחשבים בנושא החשיבות והכוח של שיווק באמצעות תוכן. ובכל זאת, נראה שבישראל אנחנו עדיין מפגרים אחרי העולם בתעוזה ובאורך הרוח הדרושים כדי לקצור הצלחה. מותג הביגוד VANS העז והרוויח.
העלייה במספר הספורטאים החובבים, והכניסה של מותגי אופנה אל תחום הלבשת הספורט יצרו תחרות חדשה בקרב מותגים שעוסקים בתחום. בו בזמן, הביקוש למוצרי אלו מעולם לא היה יותר גבוה. מכירות מכנסי ספורט בארה"ב, למשל, גברו לראשונה על מכירות מכנסיים רגילים, מבחינת אחוזר רכישות הבגדים של בני נוער. כך הבשילה ההזדמנות למותגים לתקשר עם בני עשרה ברשת.
מותג ההלבשה Vans הצליח לבדל את עצמו ממתחריו באמצעות פעילות חזקה וענפה ברתות הברתיות ובערוצי תוכן מרובים נוספים, המשפרים את חוויית השירות של הלקוחות. כך, למשל, קמעונאי בגדים בעלי הבנה טכנולוגית החלו להבין שהגשמה אינה עניין של אספקה מהירה יותר, אלא עניין של אספקה בזמן הנכון. לא רק שזה יותר זול עבור מותגים לאפשר ללקוחות שהזמינו מוצרים באינטרנט לאסוף אותם מן החנות, אלא שצרכנים רבים מעדיפים את הנוחות של מדידת בגדים בחנות והזמנתם באינטרנט. זאת כדי להימנע מן הטרחה המלווה בהחזרות ובהמתנה לחבילות. Vans הבינו זאת והחלו להציג ברשת את המלאי הזמין בחנויותיה, כולל הצגה של מפה המציינת את מיקומם של הסניפים הקרובים ללקוח על פי כתובת ה-IP.
אתר אינטרנט וחנות מקוונת
אתר האינטרנט של Vans נבנה מחדש ב-2014, ולאתר הדש יש עמוד נחיתה יעיל ופשוט להבנה ולתפעול, וכן צ'אט חי לעזרה. לקוחות המבקשים לבחון את המוצרים השונים באתר החברה יכולים לקבל תמונה מפורטת שלהם, עם משתנים כגון: קהל יעד, צבע, דוגמה, מוצרים בשיתוף פעולה עם חברות אחרות, גודל, סוג בד, טווח מחירים ועוד. כל אלה מאפשרים לגולשים לבחון ולבחור בדיוק את המוצרים בהם הם מעוניינים. כל זאת, עוד בטרם הגיעו לחנות.
פעילות במדיה החברתית
במדיה החברתית, ל-Vans יש את חשבון האינסטגרם השלישי בגודלו מבין מותגי הלבשת הספורט. המותג שומר על מעורבות הגולשים, עם עדכונים תכופים ממספר חשבונות אחרים, המחולקים לפי נושאים. נפח הגלישה בדף הפייסבוק של Vans זינק ב-38% מינואר 2014 ועד היום.
ככה יוצרים הייפ – Vans ולקסוס מבטיחים לחשוף את הסקייטבורד המרחף
אסטרטגיית תוכן
Vans לא מפסיקים לייצר תוכן עמו קהל היעד שלהם יכול להזדהות, והם אחד המותגים המובילים בקישור תוכן ממומן ותוכן גולשים לעמודי המוצרים. לכל האתלטים שבאתר Vans יש עמוד ייעודי בשלהם, שכולל גם כפתור "מוצרים דומים", עם אפשרות קנייה מהירה, שמאפשרת לגולשים להוסיף את הפריט לעגלה מבלי לעוזב את העמוד. כמו כן משכילה החברה לעשות שימוש חכם בתוכן שנוצר על ידי הגולשים.
בשורה התחתונה, בניית אתר אינטרנט ייל, יצירת פעילות ערה ברשת ויצירת תוכן מעניין תוך תקשורת עם הגולשים למטרת שיווק באמצעות תוכן – כל אלה אינם דבר של מה בכך. בנוסף, נדרשים הבנה של עולם השיווק בדיגיטל, מוכנות להשקיע בגולשים ובלקוחות באמת ולא בכאילו, ומחויבות להתמדה בכל אלה לאורך זמן. עסקים וחברות רבים מדי שואפים לפיתוח עסקי מהיר וקל, וכאשר עוברים חודש-חודשיים ללא תוצאות מוחשיות, מרימים ידיים ומייבשים את הקמפיינים שלהם עד שהם דועכים. כל זאת לפני ש"עץ האסטרטגיה השיווקית" הצליח לצמוח ולהניב פירות.
העלייה ההדרגתית בביצועיה של Vans מאז החלה להשקיע באמת בנוכחותה ברשת, היא דוגמה נוספת של הפוטנציאל הרב הגלום בשיווק דיגיטלי בכלל ובשיווק באמצעות תוכן בפרט. כעת נותר לראות מי יהיו המותגים בישראל שירהיבו עוז, יבצעו מהלכים דומים ויתמידו בהם די זמן כדי להתפתח ולהתעלות מעל מתחריהם.